LÄR DIG POSERA!

Hur man poserar på tex. outfitbilder har stor skillnad för hur kroppen ser ut på bild. Jag ska försöka dela med mig av dom bästa knepen:

Jag har nästan alltid händerna i sidan när jag poserar. Och så lutar jag mig lite frammåt.


Det blir snyggare med händerna i sidan på en fluffig outfit..

GÖR INTE SÅHÄR:



Handen i sidan, visst. Men ta inte kort frammifrån, även om det är liite vridning.


På mitt gamla "fotoställe" var kameran placerad ganska långt ner, det fick höfterna att se enorma ut.

Hur ska man göra då?

Det alldra bästa är om en kompis kan fota dig ute på stan, det brukar bli snyggast. När jag ska fota hemma brukar jag tänka på detta:
- Om kameran står på din vänstra sida lutar jag mig lite åt höger med mellersta delen av överkroppen.
- Och så har jag vikten på höger ben, och vänster ben är vinklat lite frammåt.
- Eller så kan du luta överkroppen bakåt, och ha vikten på benet som är mot kameran.

Men kom i håg: Kameran lägger nästan alltid till några "extra kilo" på bilderna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0